کنترل برنامه کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری

کنترل: برنامه کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری نماینده مجلس انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار اجتماعی زیاد شدند، نمی‌صرفد ، طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی متوقف شد، شهرداری زیر حرفش زد/ شهرداری

در چند روز منتهی به آخر مهلت تکمیل ثبت‌نام جهت آرم طرح ترافیک شهر تهران، تعدادی از شهروندان که جهت تهیه آرم طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی به دفاتر خدمات الکت

زیاد شدند، نمی‌صرفد ، طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی متوقف شد، شهرداری زیر حرفش زد/ شهرداری

شهرداری زیر حرفش زد/ طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی متوقف شد/شهرداری: زیاد شدند، نمی صرفد

عبارات مهم : ایران

در چند روز منتهی به آخر مهلت تکمیل عضویت جهت آرم طرح ترافیک شهر تهران، تعدادی از شهروندان که جهت تهیه آرم طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کرده بودند، با عوض کردن رویکرد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به این خودروها و الزام پرداخت ٥٠درصدی هزینه طرح ترافیک مواجه شدند. اعتراض راه به جایی ندارد؛ چراکه پیش تر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران آن را تصویب کرده است و این شهروندان در دام تبلیغات شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران افتاده اند.

خودروهای هیبریدی یعنی خودروهایی که با ادغام دو یا چند پیشرانه انتقال نیرو که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به سیستم انتقال قدرت وابسته هستند، به حرکت درمی آیند، این ماشین ها جزء خودروهای پیشرو در میان انبوه خودروهای سبز در دنیا هستند؛ خودروهایی که تعداد معدودی از آنها با قسط هایی سرسام آور در ابتدا وارد کشور عزیزمان ایران می شدند؛ ولی در چند سال اخیر و با پیشرفت صنعت خودرو، تقریبا زیاد خودروهای لوکس و گران قیمتی که در داخل تولید یا از خارج کشور وارد می شد، برقی یا هیبریدی بودند و به این ترتیب، تعداد این خودروها هم هر روز زیاد شدند.

زیاد شدند، نمی‌صرفد ، طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی متوقف شد، شهرداری زیر حرفش زد/ شهرداری

از آنجایی که قوانین در کشور ما تغییرات زیادی دارد و در هر دوره زمانی شهروندان با تغییرات در نحوه پرداخت، محتوا یا مبالغ پرداختی مواجه می شوند، این الزام پرداخت ٥٠ درصدی هزینه طرح ترافیک اتفاق جدیدی نیست؛ ولی توصیه شایان توجه این است که آیا جهت چنین تغییراتی نباید از قبل اطلاع رسانی انجام شود تا شهروندان جهت این تغییرات آمادگی داشته باشند؟ شهروندانی که با روزنامه «شرق» تماس گرفتند، به نوع برخورد و دست انداختن مردم از سوی شهرداری معترض بودند و مطرح می کردند: «پول پرداختی طرح ترافیک شاید جهت کسی که فلان ماشین لوکس را خریداری کرده و سوار می شود، مبلغی سنگین نباشد؛ ولی شکلی از حقوق شهروندی باارزش زیر سؤال می رود و شهروندان با مجموعه ای از بی اعتنایی به حقوق ارزش مواجه می شوند».

یکی از شهروندان که جهت عضویت طرح خود به مرکز خدمات الکترونیک شهر مراجعه کرده و بعد از مشاهده این بدعهدی شهرداری، در اعتراض عضویت نکرده بود، گفت: تعداد زیادی از شهروندان مثل من که جهت عضویت طرح خودروی هیبریدی خود در آن روز به آن دفتر مراجعه کرده بودند، به این تصمیم یکباره شهرداری معترض بودند و تقریبا همه آنها نمی دانستند این عوض کردن در سال تازه رخ داده است.

در چند روز منتهی به آخر مهلت تکمیل ثبت‌نام جهت آرم طرح ترافیک شهر تهران، تعدادی از شهروندان که جهت تهیه آرم طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی به دفاتر خدمات الکت

این شهروند تأکید کرد: در چند ماه اخیر که جهت پرداخت عوارض خودروی خود مراجعه داشته، مراجع مربوطه در پلیس و سایر مراکز اعلام می کردند خودروهای هیبریدی جهت ورود به طرح ترافیک آزاد هستند و بدون پرداخت هزینه ای، فقط باید عضویت کنند و درست به همین علت مبلغ عوارض بیش از مبلغ سایر خودروهاست و حالا با پرداخت ٥٠ درصد جهت آرم طرح ترافیک، هم عوارض زیاد پرداخت کرده اند و هم ٥٠ درصد مبلغ طرح ترافیک را!.

مصطفی قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم شرکت ترافیک، دی سال ٩٤ راجع به رایگان بودن عضویت آرم طرح ترافیک سال ٩٥ جهت خودروهای برقی و هیبریدی به شکلی مجزا در گفت و گوهای متفاوت صحبت کرده بود. وی اعلام کرده بود ورود خودروهای هیبریدی و برقی به محدوده طرح ترافیک مانند سال ٩٤، در صورت ثبت اطلاعات در سامانه و مراجعه دارندگان این نوع خودروها به شرکت طرح ترافیک، می تواند آزاد و رایگان باشد؛ چراکه این اقدام در جهت تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل ونقل پاک و در جهت سیاست های محیط زیستی مدیریت شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران صورت می گیرد. ولی این مدیر شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و هیچ یک از مدیران دیگر شهری، راجع به عوض کردن این سیاست در سال ٩٦ و قراردادن سهم ٥٠درصدی در پرداخت مجوز طرح ترافیک، صحبتی نداشتند.

قنبرنژاد بیستم آذر ٩٥ در تشریح برنامه طرح ترافیک سال ٩٦ در گفت وگو با سایت شهر نوشت: شهرداری اعلام می کند در سال ٩٦ نیز عبورومرور خودروهای هیبریدی و برقی مانند امسال در صورت ثبت اطلاعات در سامانه، در محدوده طرح ترافیک آزاد و رایگان خواهد بود. گویا مسئولان در معاونت ترافیک تغییراتی را که راجع به آرم طرح ترافیک رخ داد و مصوبه دیگری از شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بیرون آمد، دیگر اطلاع رسانی نکردند و به این ترتیب، تعداد زیادی از شهروندان با امید به اینکه طرح ترافیک خودروی هیبریدی آنها رایگان هست، به دفاتر مراجعه کردند و بعد با شرایط دیگری مواجه شدند.

زیاد شدند، نمی‌صرفد ، طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی متوقف شد، شهرداری زیر حرفش زد/ شهرداری

مازیار حسینی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران، این عنوان را در هر صورت مصوبه شورا می داند و تأکید دارد که این عنوان به تأیید شورا و فرمانداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رسیده و قانونا اجرا شده است و مشکلی وجود ندارد. او می گوید مصوبات بالاسری راجع به تخصیص داده شده است بعضی امتیازات جهت خودروهای هیبریدی، ربطی به مصوبات شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ندارد و می گوید: اینجا شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است و قوانین خودش را دارد! او در پاسخ به این سؤال که مبلغ در این زمینه مهم نیست و مسئله نوع اعلام و برخورد با عنوان هست، گفت: «من نمی دانم شما دنبال چه چیزی می گردید». اودر پاسخ به این سؤال که این تصمیم در تصویر العمل به زیاد کردن تعداد خودروهای هیبریدی بوده که دیگر جهت شهرداری صرفه ندارد؟ گفت: بله، تعداد زیاد کردن چشمگیری دارد. حسینی در ادامه در تکمیل حرف هایش گفت: «شما فکر می کنید کسی که ماشین هیبریدی خریده، برایش این قیمت اهمیتی دارد؟».

به گزارش «شرق»، به نظر می رسد آنچه زمینه اعتراض مردم راجع به طرح های ترافیک خودروهای هیبریدی را فراهم کرده، پیش از قیمت و درنظرگرفتن درصدی جهت پرداخت، بی اعتنایی و بی توجهی به برنامه ریزی و حقوق شهروندی آنها بوده هست؛ حقوقی که از نظر معاون ترافیک شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان چندان مهمی به خاص جهت پولدار های شهر نبوده و اهمیتی جهت پاسخ گویی و اطلاع رسانی به موقع ندارد!. در تمام دنیا محرک ها و تشویق های مالی و اجتماعی را جهت شهروندان در سطوح متفاوت در نظر می گیرند تا در حفظ و همراهی با محیط زیست همکاری داشته باشند؛ در کشور ما هم قوانینی در همین زمینه وجود دارد؛ ولی به نظر می رسد این قوانین تا جایی اجرائی می شود که صرف و صلاح مالی جهت شهرداری ها داشته باشد یا حداقل ضرر مالی وارد نکند. اگرچه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با ٥٠ درصد سهم مبلغ آرم طرح ترافیک این خودروهای هیبریدی، از آنچه امروز است بی پول تر یا پولدارتر نمی شود؛ ولی سرمایه مهم تر و باارزش تر یعنی اعتماد عمومی و شهروندی را زیر پا گذاشته و از دست می دهد.

در چند روز منتهی به آخر مهلت تکمیل ثبت‌نام جهت آرم طرح ترافیک شهر تهران، تعدادی از شهروندان که جهت تهیه آرم طرح ترافیک رایگان خودروی هیبریدی به دفاتر خدمات الکت

واژه های کلیدی: ایران | ترافیک | ترافیک | رایگان | هیبریدی | شهرداری | طرح ترافیک | خودروهای لوکس


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs